metahemeralismus
24.12.2017 1 635(2) |
to have someone kiss the skin that crawls from you
jak se mám ukázat když sama na sebe musím
po očku z kouta zrcátkem se koukat
jak na medůzinu hlavu
hadi oholení performativní maskulinitou
egem
machismem
strachem z posměchu za soucit
bioluminiscence poskytující nedostatečné
osvětlení
luz
pod svícnem je taky kousek mě
ty kousky co se mi líbí nehodí se
obecnému vkusu, málo se třpytí lesklými plíšky
jejich narativní struktura je pomalá a
nenápadná jako moje
pohraničí
ničí nebudu a nejsem
občas chci zrcadlo v cizích očích
co mi trochu zalichotí -
kdo jen je v zemi zdejší?
neutéct je poslední stojící vrchol and
pravdu v sobě nebát se hledat ne jen jediné
zrcadlo má pravdu, žádné
odrazy v nás jsou pouhým
labyrintem v jehož
středu obezděném jako
sud amontillada
nikdo neví co se skrývá
slepí knihovníci po uzlících na niti
chodí kolem ní, něžně
bratři v myšlence silnější než krev
/a to jsme;
((ideologie nemá pohlaví protože pohlaví je jenom jedno;
to druhé, to co není normální to ke kterému
se přidává koncovka; tvrdí; prý))
in the end we are all alone
nakonec jsme všichni sami
s klišé rýmy pod hvězdami
slova jako mezihvězdné lety
s nejistou destinací (na cos asi myslel bez očí bez naděje bez kůže, astrální cestovateli, jsi jen svým odrazem a zbytky družice v mlhovině mého neokortexu
)
toto je výčet zrcadel, která si pamatuji s potěšením
z porozumění ze sdíleného
pravdivost meziplanetárních lodí je vždy
pouze konsenzuální
adekvace vychází na obzoru jako slunce
které v jádru hvězdy G2V nenajdeš
☉
tu která tohle začla psát
už nikdy nepotkám
3
2
1
start
postuláty:
vděk není vlastnost
ani milost
a ta věc ke které všichni nakonec dojdeme
vincit omnia
nikdo není v bezpečí
před možností perpetuální volby
bez ultimátních následků
umřeme.
kek.
krása nedlí v oku hledícího.
jak se mám ukázat když sama na sebe musím
po očku z kouta zrcátkem se koukat
jak na medůzinu hlavu
hadi oholení performativní maskulinitou
egem
machismem
strachem z posměchu za soucit
bioluminiscence poskytující nedostatečné
osvětlení
luz
pod svícnem je taky kousek mě
ty kousky co se mi líbí nehodí se
obecnému vkusu, málo se třpytí lesklými plíšky
jejich narativní struktura je pomalá a
nenápadná jako moje
pohraničí
ničí nebudu a nejsem
občas chci zrcadlo v cizích očích
co mi trochu zalichotí -
kdo jen je v zemi zdejší?
neutéct je poslední stojící vrchol and
pravdu v sobě nebát se hledat ne jen jediné
zrcadlo má pravdu, žádné
odrazy v nás jsou pouhým
labyrintem v jehož
středu obezděném jako
sud amontillada
nikdo neví co se skrývá
slepí knihovníci po uzlících na niti
chodí kolem ní, něžně
bratři v myšlence silnější než krev
/a to jsme;
((ideologie nemá pohlaví protože pohlaví je jenom jedno;
to druhé, to co není normální to ke kterému
se přidává koncovka; tvrdí; prý))
in the end we are all alone
nakonec jsme všichni sami
s klišé rýmy pod hvězdami
slova jako mezihvězdné lety
s nejistou destinací (na cos asi myslel bez očí bez naděje bez kůže, astrální cestovateli, jsi jen svým odrazem a zbytky družice v mlhovině mého neokortexu
)
toto je výčet zrcadel, která si pamatuji s potěšením
z porozumění ze sdíleného
pravdivost meziplanetárních lodí je vždy
pouze konsenzuální
adekvace vychází na obzoru jako slunce
které v jádru hvězdy G2V nenajdeš
☉
tu která tohle začla psát
už nikdy nepotkám
3
2
1
start
postuláty:
vděk není vlastnost
ani milost
a ta věc ke které všichni nakonec dojdeme
vincit omnia
nikdo není v bezpečí
před možností perpetuální volby
bez ultimátních následků
umřeme.
kek.
krása nedlí v oku hledícího.
25.12.2017 - 09:59
Připadne mi, že metahemeralisticky je mnohem snažší psát než číst, takže bych čekal/a, že metahemeralismus bude mít mnohem větší úspěch u autorů než u čtenářů. Ale autoři, kteří o čtenáře nestojí, mají díla v zásuvkách a skříních a dostanou se ven až po jejich smrti. (Je dobře, že umřeme.) Některá skončí ve spalovně komunálního odpadu, jiná v knihovnách.
Zřejmě máš pravdu, že dnešní kulturní produkci dominují vizuální atrakce, zatímco zdlouhavá narativní struktura je již od osmdesátých let minulého století opouštěna (alespoň podle bakalářské práce Marie Bedrošové - https://is.muni.cz/th/386205/fss_b/ ), nicméně můj vkus tomu mainstreamovému neodpovídá, nevyhledávám vizuální atrakce a zábava mě znechucuje (zvlášť v posledních dílech Walta Disneyho), vyhledávám spíše interaktivitu - aby dílo odpovídalo na otázky, které mu kladu, místo aby bylo sobeckým monologem, u kterého mám sedět a mlčet. (Což je také moderní umělecký proud, ale docela jiný.)
Představ si obraz Mony Lisy na klasickém plátně. Pomalá narativní struktura je, jako by ses ocitla na plátně v podobě vidoucího mravence. Můžeš lézt sem tam, ale než budeš moci dílo ocenit, budeš muset udělat desetitisíce kroků a značně zatížit svou paměť a i pak bude tvoje představa o kráse toho obrazu značně omezená. Když na něj však pohlédneš jako moucha před ním létající, můžeš si ho volně prohlížet, zdálky, zblízka, přecházet mezi celkovým a detailním pohledem, vidět jeho krásu v mnoha prolínajících se úrovních podrobností a z mnoha úhlů současně díky složenému oku. Po něčem takovém toužím a klasická narativní struktura mi to neumožňuje. Krása nedlí v oku hledícího, ale bez něho ji nikdo nespatří a s lepším okem uvidíme více krásy.
A tvoje metahemeralistická díla jsou v umožnění takové interaktivity, o jakou stojím, dobrá, a vůbec mi nevadí úsilí, které do toho musím vkládat. :-)
Zřejmě máš pravdu, že dnešní kulturní produkci dominují vizuální atrakce, zatímco zdlouhavá narativní struktura je již od osmdesátých let minulého století opouštěna (alespoň podle bakalářské práce Marie Bedrošové - https://is.muni.cz/th/386205/fss_b/ ), nicméně můj vkus tomu mainstreamovému neodpovídá, nevyhledávám vizuální atrakce a zábava mě znechucuje (zvlášť v posledních dílech Walta Disneyho), vyhledávám spíše interaktivitu - aby dílo odpovídalo na otázky, které mu kladu, místo aby bylo sobeckým monologem, u kterého mám sedět a mlčet. (Což je také moderní umělecký proud, ale docela jiný.)
Představ si obraz Mony Lisy na klasickém plátně. Pomalá narativní struktura je, jako by ses ocitla na plátně v podobě vidoucího mravence. Můžeš lézt sem tam, ale než budeš moci dílo ocenit, budeš muset udělat desetitisíce kroků a značně zatížit svou paměť a i pak bude tvoje představa o kráse toho obrazu značně omezená. Když na něj však pohlédneš jako moucha před ním létající, můžeš si ho volně prohlížet, zdálky, zblízka, přecházet mezi celkovým a detailním pohledem, vidět jeho krásu v mnoha prolínajících se úrovních podrobností a z mnoha úhlů současně díky složenému oku. Po něčem takovém toužím a klasická narativní struktura mi to neumožňuje. Krása nedlí v oku hledícího, ale bez něho ji nikdo nespatří a s lepším okem uvidíme více krásy.
A tvoje metahemeralistická díla jsou v umožnění takové interaktivity, o jakou stojím, dobrá, a vůbec mi nevadí úsilí, které do toho musím vkládat. :-)
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
kontemplace lesklých povrchů : trvalý odkaz
Následující deník autora : adendum
Předchozí deník autora : confession
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 3» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Angelon [17], Zoe [14], Vavrys [13], Jaruska [12], Deer [10], Leonn [3], Dalmet [3], rebarbora [2]» řekli o sobě
Severak řekl o Rezavá Plechovka :Rád bych si ní někdy zašel na tah po hospodách. Třeba bych pak, někde po ránu uviděl její inspirace…