13.12.2011
33, žena
|
komentáře k dílům uživatele :
09.03.2012 - 13:04
4
Tato uvolněnější forma ti sedí víc. Dej si pozor na schéma, opakování je fajn, ale mělo by víc účelné. V tomto případě se motáš v jednom kruhu. I přes otřepané téma mě zaujala tato část "odolává době, kdy Noc přepírá Den" - to už je ten vlastní přínos, o kterém jsem ti psala k první básni.
09.03.2012 - 12:54
6
Opět bych měla ty samé výtky jako minule + chyby v diakritice. Navíc se to špatně čte (nepřirozený slovosled). Ten závěr je lepší, líbí se mi kontakt se čtenářem a konečně je to bez klišé. Největší slabina jsou rýmy - napjatě/upjatě, zrádci/štvanci. Svědčí to o malé slovní zásobě.
08.03.2012 - 17:10
10
Severka:
..každý psanec má nejspíše sobě osvědčené autory :) od kterých se často poutava a tvoří z přísad, které uzná za vhodné...tvá kritika je v pořádku, beru i negativní hodnocení :) avšak - píši každý den jinak, takže nejspíš není třeba něco měnit :)
..každý psanec má nejspíše sobě osvědčené autory :) od kterých se často poutava a tvoří z přísad, které uzná za vhodné...tvá kritika je v pořádku, beru i negativní hodnocení :) avšak - píši každý den jinak, takže nejspíš není třeba něco měnit :)
08.03.2012 - 16:45
10
Souhlasím s tím, co píšeš, ale zase jsou to jen
všeobecné pravdy. Snažila jsem se jen poukázat na konkrétní nešvary, které se v tvé básni objevily. Pokus se "odobalit" od poezie minulého století a hledat vlastní cestu, třeba použitím současnějšího lexika.
Pokud budu mít víc času, tak se určitě podívám.
Ještě k používání spis. a nespis. vrstvy jazyka: doporučuji přečíst nějakou sbírku od Jáchyma Topola :)
všeobecné pravdy. Snažila jsem se jen poukázat na konkrétní nešvary, které se v tvé básni objevily. Pokus se "odobalit" od poezie minulého století a hledat vlastní cestu, třeba použitím současnějšího lexika.
Pokud budu mít víc času, tak se určitě podívám.
Ještě k používání spis. a nespis. vrstvy jazyka: doporučuji přečíst nějakou sbírku od Jáchyma Topola :)
08.03.2012 - 16:10
10
Severka:
..v tomto případě zapomeň, nelpim na tom, aby se na mé básně vzpomínalo...bylo by to hezké,ale nebude to tak :-) řekla bych, že člověk dává vždy kus sebe do básní, ať už názory,emoce,rozpoložení, nebo prostě jen aktuální myšlenky nad obecnými tématy :)
Nepíši pořád stejně, prohrab se v mých dílech a pak můžeš posoudit, jak de na věci dívám a jakou jim dávám formu..vždy jsou lepší a horší díla :) díky za názor :)
..v tomto případě zapomeň, nelpim na tom, aby se na mé básně vzpomínalo...bylo by to hezké,ale nebude to tak :-) řekla bych, že člověk dává vždy kus sebe do básní, ať už názory,emoce,rozpoložení, nebo prostě jen aktuální myšlenky nad obecnými tématy :)
Nepíši pořád stejně, prohrab se v mých dílech a pak můžeš posoudit, jak de na věci dívám a jakou jim dávám formu..vždy jsou lepší a horší díla :) díky za názor :)
08.03.2012 - 16:00
10
Bohužel tento nápad nebyl úspěšně promítnut do básně, rozhodně bych netvrdila, že je to její specifikum, že ji nějak ozvláštňuje, spíš jí to ubírá. Nepochopila jsi mě, není to o tom psát o sobě, ale vložit do básně něco ze sebe, něco originálního, co by text odlišilo od kupy dalších básní, na které se zapomene...
08.03.2012 - 15:51
10
taron:V rámci vázaného verše zde toto spojení tvoří gramatický rým, který nepovažuji za zdařilý. Nejde se na báseň dívat jen z hlediska významu, ale i z hlediska použití jazykových prostředků. Samotný obrat (v jisté obměně) je použit v jedné písni od kapely Kryštof. Myšlenka v něm je, ale úplně ji zabíjí forma.
08.03.2012 - 15:49
4
mně by stačila první sloka a závěr abych to pochopila, ale já jsem trošku minimalista. taky moc nefandím velkým písmenům u slov jako noc, den nebo tma, ale to je tvůj záměr. není to špatné. mlčet víc - výborný obrat:)
08.03.2012 - 13:41
8
Líbí...už tu bylo vše rozebráno...ve svých básních se zabýváš smyslem toho všeho...takže já ti přeji jenom..aby ti bylo otevřeno !
08.03.2012 - 13:13
8
pro mě moc rýmů, no jo už jsem taková, ale to je moje věc.
jinak obsahově.. trochu nuda. prostě, byla jsem zlobivá puberťačka a teď už začínám mít rozum. jo, to všichni. .. a malá poznámka: v vínu není, když tak ve vínu:)
jinak obsahově.. trochu nuda. prostě, byla jsem zlobivá puberťačka a teď už začínám mít rozum. jo, to všichni. .. a malá poznámka: v vínu není, když tak ve vínu:)
08.03.2012 - 10:24
8
Yana:
ano, každý se hledá, někdo dyl, někdo delší dobu, ale na morální zázemí přijde nakonec každý si myslím :)
Tolerance je důležitá, stejně tak objektivita i moudrost jako taková nějaká:0)
ano, každý se hledá, někdo dyl, někdo delší dobu, ale na morální zázemí přijde nakonec každý si myslím :)
Tolerance je důležitá, stejně tak objektivita i moudrost jako taková nějaká:0)
08.03.2012 - 10:19
8
Našla jsem si v tom taky to co mám ráda. Člověka, který své skutky staví na prožitcích. Ať už špatných, nebo dobrých. Takových lidí si vážím, lidí, kteří se hledají a to co ve finále dělají, jak žijou, není jen z morálních předsudků a z toho, že je jim to vštěpováno. Je to jejich vlastní zkušenost. Stávají se proto objektivními, tolerantními a svým způsobem moudrými. Takové lidi já mam ráda. Dík za hezké zamyšlení. Já nikdy neodsoudím toho kdo chybuje z neznalosti.
08.03.2012 - 08:41
8
Líbí se mi, čím se zaobíráš. A neděláš to špatně... Ale ty básně mi přijdou takový trochu jako moc rozhádaný, nebo co... Ale nakonec v tom najdu to, co mám :-)
07.03.2012 - 14:52
10
taron:
Ano, tak nějak byla myšlena, také přetvářky, díky nim si i oni sami mohou myslet, že jsou jejich hříchy pevně schované, neviditelné - ale v podvědomí - tam ví každý, čeho se dopustil a jaké to mělo dopady na okolí a je samotné :)
Pak ovšem hledají v sobě ta světlá místa, které rádi zviditelňují.. :)
Ano, tak nějak byla myšlena, také přetvářky, díky nim si i oni sami mohou myslet, že jsou jejich hříchy pevně schované, neviditelné - ale v podvědomí - tam ví každý, čeho se dopustil a jaké to mělo dopady na okolí a je samotné :)
Pak ovšem hledají v sobě ta světlá místa, které rádi zviditelňují.. :)
07.03.2012 - 14:48
10
Severka:
ano, ale každý má svůj poetický styl..střídání spisovné/nespisovna mi přišel jako dobrý nápad.. :) a obecně - psát jen o sobě by bylo smutné a po čase snad i nudné :-/
Avšak ano,děkuji za názor :)
ano, ale každý má svůj poetický styl..střídání spisovné/nespisovna mi přišel jako dobrý nápad.. :) a obecně - psát jen o sobě by bylo smutné a po čase snad i nudné :-/
Avšak ano,děkuji za názor :)
07.03.2012 - 14:24
10
Já musím maličko Severce odporovat..mě třeba zaujala ta třetí sloka...ta je docela zajímavá ? Jak jsi to tam myslela ? :) Bez svědomí v podvědomí...člověk si nalhává...lže si. Lže a lže, jen aby se nemusel podívat pravdě do očí...to je velice hluboká myšlenka...hlubší než třeba, že sněhuláci léta nedožijí...:)
07.03.2012 - 14:11
10
Opět báseň, ve které autor stojí mimo text a popisuje něco velmi všeobecného. Jazyk je velmi nevyvážený (archaické výrazy, nespisovnost , spisovnost,...). Použita otřelá slovní spojení (z hlouby duše, šíp z kuše, bezedná díra, ...). Gramatické rýmy. Světlejší moment přichází se závěrečnou strofou + myšlenka posledního verše, která bohužel předchozí text hodnotově nepřeváží.
07.03.2012 - 09:53
10
Zvlastni - na jemnost, ktera by tu byla treba je to dost svizne takze to vytvari zvlastni kontrast
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» řekli o sobě
Lizzzie řekla o lidus :ano:)...ta mi učarovala, je v ní něco psychopaticky kouzelného...něco jako magnet:);)..ráda se k ní lepím:);)