hej basnici
Tom, 09.11.2007 15:03:27
je tu nejaky basnik, ktery klade duraz na tu vecnou (nemuzu ted najit to spravne slovo) stranku (krome rymu taky rytmus - jamb trochej daktil.., znelost a takove veci...)? nebo pisete jen co "citite"?
Hanička, 09.11.2007 15:44:27
myslíš anaforu, epizeuxis, akrostich a podobně? tak toho mám dost ve škole a dělám tady to, co mě baví..:)
KaseO, 09.11.2007 16:11:45
vubec nevim co tyhle pojmy znamenají a je mi to uplne jedno, píšu si tak jak chci a nezajimaj mne odborný věci, i když musim uznat že pokud "chytim" rytmus, mam radost :D
Tom, 09.11.2007 16:29:16
mno a neni to trochu chyba? ja prave na to taky nikdy nebyl a rikal si ze to co pisu mi dava smysl a nepotrebuju to promyslet... ale na vcerejsim cviku sme rozebirali prevozne od charona od skacela... a to je muj nejoblibenejsi basnik... to jak vsechno na sebe navazovalo a davalo smysl od nazvu cele sbirky az po posledni vers tehle basne me natolik srazilo k zemi, ze si nejsem jisty ze to co tady pisu nebo pisete je opravdu dobre... ja vim ze nejde jen tak posoudit "co je dobre" a nebojim se rict ze tady jsou spatne basne... ale opravdu staci jen dojem z basne k tomu abysme to dobrym mohli nazvat? vim ze sme amateri a ze pisete pro radost... ale jestli ma stoprocent basen ktera nesaha tem svetove znamym po kotniky tak co je potom stoprocentni? nechci tady urazet... sam sebe tady zahrnuju... nerikam ze mi to vzalo chut dale basnit... spise me to motivuje jit hloubeji... ale nevim jestli na to mam...
LUKiO, 09.11.2007 17:10:26
nedělám si ambice být básníkem...poravdě nemám moc rád když mi tak někdo říká, protože vím, že básník nejsem...důvody jsi vyjmenoval výše - nevím co znamená většina těch pojmů, píšu, jak mi to přijde pod ruku, případně pod druhou ruku ;)

a že se tady dávají stovky? ale no tak, tohle je amatérský server, a kdybychom měli jet podle opravdu tvrdé kritiky, tak nějaké možná nejlepší dílo by dostalo maximálně padesát ;)

otázka co s těmi, kterým to nestačí...holt ideálně sehnat si někoho kdo tomu skutečně rozumí a nechat si projít své výtvory ať tě zkritizuje...a růst pak pod jeho vedením...
Psavec, 26.11.2007 23:16:22
Píšu básně, spíše říkánky, dva roky a vůbec nemám ponětí, co je voný nebo vázaný rým. Píšu jak cítím a možná, že jsem kritikou něco pochytil, jako, že má být stejný počet slabik, ale dodnes nevím, jestli se počítají i spojky jako a, i . Jo, ještě vím, že se rýmuje buď aa bb, ab ab atd. Uvítal bych nějaké poučení, ale už třeba počítání slabik mě dost omezuje.
veronika, 27.11.2007 20:04:30
hele..tome...s tim skacelem a tak...s tim prispevkem tvym...je jasny,ze te to chytne,ze si reknes,hmm,tak hustota jak to "ladi"...ale nejvetsi blbost je bejt jako nekdo,delat to jako nekdo...je to jeste blbejsi nez nevedet co znamenaj basnicky pojmy a snazit se vo jejich dodrzovani ve svy forme...asi takhle...basnik,umelec...a tak....vzdycky de vo jedinecnost,melo by jit...a ze te motivuje skacel,tak fajn..ale nemen svuj styl na jeho...pak to bude k nicemu..snazim se rict,ze si cenim tech,co to delaj srdcem a protoze chtej...kazdej ma jinek styl a ta variabilita lame svety..pochop...vim,ze si tohle vsechno uvedomujes,ale pro nekoho je buh bukowski,tam tezko klast duraz na to,jak si to promyslel..a jakej je to maser...proste...kdyz ses dobrej,je to dobry...bud svuj...a nesnaz se skatulkovat a prirovnavat,to se pak meni v uzkoprsost a ta vsechno umeni zabiji....
Tom, 27.11.2007 20:26:31
jo, teda ja si to chvili nejak neuvedomoval... fakt me to zralo... a mermomoci sem chtel napsat neco co by melo nejaky vetsi vyznam a tak... trapil sem se nad tim nejakou dobu a stvoril sem to... hodil sem to tu, a porad sem nedokazal pochopit ze ta basen je proste sracka... a po nejakych dnech sem na to mrkl a vsecko mi to doslo... to cos ted napsala a tak... bylo to divny.. fakt sem byl posedly stvorit neco "vice" a pritom sem se zabredl uplne nekam mimo mne... mas pravdu.. vsichni tu maji pravdu... chjo...
Pettysha Tredici, 27.11.2007 22:28:50
Buď sám sebou, to je důležité.. Když se necháš ovlivnit, nebude to ono, aslespoň pro mě. Řekni jsi, jsem to já a takhle to prostě je. Když se necháš někým příliš ovlivňovat, můžeš říci, že jsi to ty ? Já myslím, že ne.. Pokaždé když se donutíš něco napsat nejspíše to bude "sračka" jaks to nazval.. Nenuť se do toho, nech se vést srdcem..
ale neberte mě příliš vážně.. Jsem jen malé dítě, které se odvážilo projevit svůj názor. Všem psancům zdar a spoustu nápadů a originality. =)
ina, 04.01.2008 22:40:28
Myslím, že to je takový "nedorozumění", nevím, jak jinak to říct. Jakoby to bylo(nebo mělo být) naopak... Skácel psal. Až potom ty jeho básně někdo začal rozebírat. Poezie nevyplývá z definic, definice vyplývají z poezie. A je to zvláštní, protože takový ten klasický "rozbor básní" je pro mě svým způsobem vlastně popřením samotného smyslu psaní.
*
Všechny vás tímto, psanci, zdravím!:-)
v pozdním večeru při "lednovém neopojení"...
Sympatické stránky jsou tady, Tvůrci...
ina
Jarda, 08.01.2008 07:56:02
Souhlasím s inou. Prostě:

Až se na mé dílo jednou vrhnou odborníci
Konečně se možná dozvím co jsem tím chtěl říci
:-D
Ludmil Elis Quo, 21.04.2008 21:46:19
K tvému úvodnímu příspěvku, hledaným slovem je asi "forma"...formalistickou stránku věci. A daktyl se píše s tvrdým. Jinak já na formu...hm, dbám. Vlastně mi to dost překáží, protože už při psaní na dílo často pohlížím jako kritik a potom to dopadá všelijak. Jinak ovšem příliš zasvěčený do těch pojmů poetiky nejsem. Nevím jak stvořit správný rytmus. Tedy trochu ano, ale nedělám to. Když ale někde čtu, že někdo píše pětistopým jambem, vždycky mě to dostane. :D
Hledající, 13.05.2008 13:13:03
Zdravím. No já každopádně píšu jak chci, jsem naprostý amatér a namám v téhle oblasti žádné vzdělání, teda kromě toho co jsem pochytil na základce a střední. Myslím si, že je sice pěkné, když je forma promakaná, ale člověk by se tím neměl svazovat, do značné míry může být pak jeho dílo tak nějak umělé. Někdy se mi zdá, že už mě prostě svazuje dost hodně rým. Líbí se mi tu ta rozmanitost, každý píše jinak. No a jak psal Jarda, někdy prostě hledají (a nacházejí) lidé v básních víc, než tam je
puero, 15.05.2008 18:08:27
a já si myslím, že tohle (daktyl, jamb, trochej...) je minulost sražená na kolena. A nemá se následovat. Mělo by se přijít s něčím novým. A mám dojem, že dneska se hledí na upřímnost, která vyplývá mnojem jednodušeji z nestrojených básniček. O tom je taky volný rým, nestrojit to, páč potom se myšlenka ukrývá za leporelem dokonalosti.
Boleslava, 18.05.2008 13:30:02
Já na to moc nehledím, popravdě, když se o to snažím, tak se v tom zamotám. Podle m si to taky může málokdo dovolit, protože sladit rytmus s obsahem tak, aby ani jedno neskřípalo, to je umění... Taky si myslím, že rozbory básní jsou trochu kontraproduktivní. Stačí už to, co se dělá ve škole, když se řeší, proč ten či onen napsal to či ono, že to je inspirace životem, krušným dětstvím, nešťastnou láskou za války a jiné řeči. A nikdo si nepoloží otázku: a co když on to tak napsal, protože se mu to prostě líbilo, protože tenhle verš tam sedne, nebo protože ho to jen tak napadlo...?
yetty, 19.05.2008 17:13:10
Boleslava podle mě přesně vystihla, co to umění vlastně je:
  Podle mě si to taky může málokdo dovolit, protože sladit rytmus s obsahem tak, aby ani jedno neskřípalo, to je umění...

Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.
» narozeniny
rry [17], Cherry [15], Trashman [12], LeaMio99 [12], UBU BUBU [8], Czechspeare [4]
» řekli o sobě
Severka řekla o shane :
Mé Sluníčko....které píše krásnou poezii...;) moc si tě Mirku vážím, i když jsme si v poslední době moc nepovídali...děkuji ti za podporu...za tvá vřelá slova...za tvé přátelství...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming