Několik myšlenek vzešlých ze zájmu o reklamní průmysl.
01.08.2015 2 1314(8) |
Většina reklam funguje na základě těchto tří kroků:
1. Upoutat pozornost.
- Hlasité a nečekané zvuky, syté barvy (zvlášť červená), prudké či nečekané pohyby, blikání, slova spojovaná s erotikou, vlastní jméno adresáta, z čeho má strach (např. rakovina), jeho zájmy, opakovaná sdělení, ...
- Efektivní obrana není možná.
2. Vyvolat příjemné pocity/náladu.
- Příjemné pocity usnadní zapamatování a lidé jim dávají přednost před nepříjemnými (Polyannin princip).
- Často se toho dosahuje použitím stereotypů a nepodložených ujištění (např. žádné riziko), popř. použitím barev, poezie, volby slov apod.
- Emocionální vnímání obsahu reklamy ve velké míře závisí na výchově, zkušenostech, kultuře a zvycích adresáta. Lze přeučit (zvl. pocity jako stud, znechucení, odpor).
- Efektivní obrana je možná, když adresát rozliší, že jde o reklamu.
3. Spojit pocity z 2. kroku s obchodní značkou.
- V tomto bodě reklamy nejčastěji selhávají. Vznikly všeobecně oblíbené reklamy, u nichž si velká část adresátů nevzpomene, na co to vlastně byly reklamy.
- Obchodní značka není jen název výrobku či firmy.
- Obrana proti tomuto bodu je nejsnadnější, protože spojitost pocitů z reklamy s výrobkem je zpravidla jen předstíraná.
Další myšlenky (neověřené):
- Většina účinků reklamy nastává v podvědomí, takže nejsou pod vědomou kontrolou.
- Podvědomý účinek reklamy je tím větší, čím méně byl její obsah zpracován vědomě (extrémním případem jsou podprahové signály).
- Účinky reklamy se sčítají s reálnými zkušenostmi s výrobkem či službou a podílejí se na utváření postojů spotřebitele k němu/ní a vztahů s ní/ním.
- Účinná reklama podporuje ekonomický růst.
- Spotřebitelé výrazně zasažení agresivní reklamou jsou méně citliví k „jemným“ (nevnucujícím se) formám reklamy, např. prázdné lavičce v parku.
- Zisk z reklamy umožňuje financovat řadu zajímavých či prospěšných projektů.
- Viditelná přítomnost reklamy může být lepší alternativou skrytých marketingových praktik (např. sledování uživatelů). Na druhou stranu nezaručuje, že tyto praktiky nejsou použity také.
- Křiklavá reklama zvýhodňuje drahé komerční produkty nad srovnatelnými produkty, které jsou zdarma, nikdo by na nich nevydělal, a proto na ně reklama (skoro) neexistuje.
- Reklama dává člověku přehled o tom, co je na trhu. (A to ještě jen částečný.) Ne o tom, co je žádoucí či co by mohlo existovat a dalo by se o to usilovat.
02.08.2015 - 08:36
Hezké myšlenky :)
Aktuálně se prokousávám knihou Zbraně vlivu (- Manipulativní techniky a jak se jim bránit), a je to dost maso, jakým způsobem se dá lidská mysl ovlivnit, aby ve finále něco koupila ;)
Aktuálně se prokousávám knihou Zbraně vlivu (- Manipulativní techniky a jak se jim bránit), a je to dost maso, jakým způsobem se dá lidská mysl ovlivnit, aby ve finále něco koupila ;)
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Poznámky o reklamě : trvalý odkaz
Následující deník autora : Ester Krejčí: každá epizoda
Předchozí deník autora : Hloubavé otázky
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Angelon [17], Zoe [14], Vavrys [13], Jaruska [12], Deer [10], Leonn [3], Dalmet [3], rebarbora [2]» řekli o sobě
Severak řekl o Thesssinka :o Thessince ještě uslyšíme - v hitparádě v rádiu... :-D