28.06.2016 25 1360(25) 0 |
Do cizích tajemství
vypáčených za olovnatých nocí pod obojí
/kdy tma je stejně těžká jako slova/
z naivů, co ještě mají chuť se svěřit
smrká jak do papírových kapesníků
Za bolestivých promilových křečí
stříká ven svůj hustý krvavý hnus
co nejde zastavit
jen utřít o druhé
Tak koukejte, koukejte všichni kolem!
Já seru na všechny a na všechno!
Jsem smradlavé hovno
a vy jste můj toaletní papír
vypáčených za olovnatých nocí pod obojí
/kdy tma je stejně těžká jako slova/
z naivů, co ještě mají chuť se svěřit
smrká jak do papírových kapesníků
Za bolestivých promilových křečí
stříká ven svůj hustý krvavý hnus
co nejde zastavit
jen utřít o druhé
Tak koukejte, koukejte všichni kolem!
Já seru na všechny a na všechno!
Jsem smradlavé hovno
a vy jste můj toaletní papír
Ze sbírky: Když psanci inspirují
10.09.2024 - 22:18
Homér: Jo, bylo to o tobě. Ale už si nevybavím, co přesně mě inspirovalo :)
01.07.2016 - 14:17
slnečnica: Určitě se nemáš za co omlouvat, já tvoji reakci úplně chápu. Ale neinspiroval mě jen jeden konkrétní konflikt, jde o dlouhodobé pocity, které v té chvíli uzrály a vyprskly ven. A vlastně i mně šlo o tvorbu - jinde bych to třeba spolkla, brala ohledy, mírnila drsnost... ale proč tady? Kdybych se bála svobodně vyjádřit na literárním serveru, mohla bych veškeré psaní rovnou zabalit.
Vlastně se dá říct, že mi konflikty neberou chuť tvořit, ale naopak občas dávají :). V tom se asi liším od řady zdejších autorů (k nimž myslím patříš i ty), kteří hledají inspiraci hlavně ve svém nitru. Já se rozhlížím a inspiraci nacházím všude možně, zdejší prostředí nevyjímaje :).
Vlastně se dá říct, že mi konflikty neberou chuť tvořit, ale naopak občas dávají :). V tom se asi liším od řady zdejších autorů (k nimž myslím patříš i ty), kteří hledají inspiraci hlavně ve svém nitru. Já se rozhlížím a inspiraci nacházím všude možně, zdejší prostředí nevyjímaje :).
01.07.2016 - 12:57
Orionka: V tom prípade sa Ti ospravedlňujem (ak som nedajbože urazila ja Teba - dovoľ mi podotknúť, že určite nie naschvál). Na svoju obranu môžem dodať len toľko, že ani ja zďaleka nie som neomylná a som si tej skutočnosti plne vedomá. Z Tvojej reakcie hádam (a opäť sa možno mýlim), že ťa inšpiroval konkrétny konflikt tu priamo na serveri; tie žabomyšie vojny však už sledujem iba veľmi sporadicky a okrajovo, myslím si, že nás to všetkých vyčerpáva a berie žiaľ aj chuť tvoriť. A o tvorbu by nám malo ísť predovšetkým, preto sme sa tu predsa stretli, nie? V tomto sa azda nemýlim. ;)
01.07.2016 - 12:06
slnečnica: Na vulgarismy v poezii se díváme podobně. A v tomto případě nešlo ani o snahu zaujmout za každou cenu... prostě jsem napsala, jak jsem to v té chvíli cítila, a kdo moji inspiraci pochopil, měl moje vyjádření za trefné. Ale potíž u takovýchto aktualitek je, že okolnosti jejich vzniku odplynou (v tomto případě navíc i doslova zmizí) a zůstane jen to dílko opuštěně trčící v prostoru a vystavené nepochopení. Tohoto rizika jsem si byla vědoma hned, ale šla jsem do toho i s ním. Jak jsem napsala už v komentářích níže, bylo mi jasné, že ne všichni tohle dílko pochopí a určitě všichni nebudou souhlasit. Ale mazat ho přesto nebudu, ani blíže vysvětlovat. Jen řeknu, že se mýlíš...
01.07.2016 - 11:40
puero: Lasak: Devils_PIMP: Orionka: "Len s pokorou, na kolenách možno vstúpiť do básne". Milan Rúfus.
Čo sa týka vulgarizmov v poézii, súhlasím s Honzom, ak sa tam nejaký vyskytne, musí byť maximálne trefne vsadený do básne (vtedy môže ísť aj o tvrdšiu nadávku a čitateľ Ti to rád prepáči, pretože v bežnom živote si každý z nás občas zanadáva, všakže? ;) ), aby nepôsobil rušivo, musí "sadnúť ako riť na šerbeľ", ako sa vraví u nás. Nájdi si tu a prečítaj báseň Dech od Strakatého psa - tak nejako by to podľa môjho skromného názoru malo vyzerať. ;) Prehnané množstvo nadávok pôsobí zbytočne rušivo a vôbec nie poeticky; ide len o akúsi (márnu) snahu zaujať za každú cenu. Netvrdím, že je to tento prípad, ale pozor nato, ok? Pokiaľ ide konkrétne o túto báseň, príde mi to ako snaha poriadne uraziť, ale možno ani sama autorka netuší, koho vlastne... alebo sa mýlim?
Čo sa týka vulgarizmov v poézii, súhlasím s Honzom, ak sa tam nejaký vyskytne, musí byť maximálne trefne vsadený do básne (vtedy môže ísť aj o tvrdšiu nadávku a čitateľ Ti to rád prepáči, pretože v bežnom živote si každý z nás občas zanadáva, všakže? ;) ), aby nepôsobil rušivo, musí "sadnúť ako riť na šerbeľ", ako sa vraví u nás. Nájdi si tu a prečítaj báseň Dech od Strakatého psa - tak nejako by to podľa môjho skromného názoru malo vyzerať. ;) Prehnané množstvo nadávok pôsobí zbytočne rušivo a vôbec nie poeticky; ide len o akúsi (márnu) snahu zaujať za každú cenu. Netvrdím, že je to tento prípad, ale pozor nato, ok? Pokiaľ ide konkrétne o túto báseň, príde mi to ako snaha poriadne uraziť, ale možno ani sama autorka netuší, koho vlastne... alebo sa mýlim?
30.06.2016 - 19:15
Myslím, že vulgarismus je taková specifická věc. Musí se s tím umět a je třeba to tam dost trefně a nenásilně zasadit. Nemělo by to dle mého znít, jako druh autorovy mluvy, ale spíše zdůraznění dané věci/situace/...
Co se básně týče, tak se mi popravdě zrovna poslední sloka líbí. Zřejmě je to tím, že vím na co reaguješ
Co se básně týče, tak se mi popravdě zrovna poslední sloka líbí. Zřejmě je to tím, že vím na co reaguješ
29.06.2016 - 10:02
Já bych rád dosáhl diskuzí na téma Kam poezie směřuje, což se těžko rozpoutává, když to někdo utne slovy,, Tohle není dle mého báseň".
29.06.2016 - 10:00
puero: Čeho se dá dosáhnout poezií? A proč se vůbec píše? Každého autora básně něco inspirovalo, někoho první sněženka, druhého rozchod, třetího zajímavé slovní spojení... Ani tohle není výjimka, měla jsem inspiraci a vyjádřila jsem se. Jestli se ti moje vyjádření nezdá, můžeš mi to napsat nebo mě ignorovat, ale to je tak všechno :).
Jinak vcelku nečekaně jsem touto básní dosáhla vedlejšího efektu rozpoutání diskuse o smyslu poezie. Čeho zpravidla chceš svými díly dosáhnout ty?
Jinak vcelku nečekaně jsem touto básní dosáhla vedlejšího efektu rozpoutání diskuse o smyslu poezie. Čeho zpravidla chceš svými díly dosáhnout ty?
29.06.2016 - 09:48
puero: Většinu básní tady nepovažuji za báseň? A na to jsi přišel jak? Co si vybavuji, napsala jsem to jen třikrát nebo čtyřikrát, z toho asi dvakrát tobě...
A jak jsem psala už Devilsovi níže, komentuji jen to, co mě osloví. Ale takových autorů je tady asi většina a není to o strachu z komentování. Navíc se tady ani už nevyskytuji tolik jako dřív, ale dlouhodobě myslím patřím k autorům, kteří se komentování věnují nadprůměrně.
A jak jsem psala už Devilsovi níže, komentuji jen to, co mě osloví. Ale takových autorů je tady asi většina a není to o strachu z komentování. Navíc se tady ani už nevyskytuji tolik jako dřív, ale dlouhodobě myslím patřím k autorům, kteří se komentování věnují nadprůměrně.
29.06.2016 - 09:42
Z toho, že u básně, kterou nepovažuješ za báseň a těch je tu většina, zřídka kdy napíšeš kloudný komentář.
29.06.2016 - 09:37
puero: Do toho, jakým způsobem ventiluji názory, si moc mluvit nenechám... a když tak od lidí, kteří mi jsou bližší než ty, promiň. Stejně tak ani tobě tvůj názor vyvracet nebudu, ale jestli myslíš, že to je reakce na komentář k nějakému mému dílu, tak se musím smát. A z čeho soudíš, že se bojím komentovat? Z počtu komentářů?
29.06.2016 - 09:29
Tedy to bych do tebe nikdy neřekl. Nejen že se mi to nelíbí, ale tím, žes tam nenapsala adresáta, to beru jako dílo útočící na kohokoliv co ti kdy napsal nějaký komentář k dílu. Hlavně že ty se komentovat bojíš. Svoje názory zkus ventilovat jinak, prosím, poezie si takové zacházení snad ani nezaslouží. Hned se z toho stává angažovaná záležitost. Místo toho, aby tam bylo nějaké mravní ponaučení, se člověk dozví, že ani ty nemáš daleko k vulgaritám. Smutné.
29.06.2016 - 09:00
Devils_PIMP: Já nejsem člověk, který má potřebu vyjít s každým, a svoje názory říkám naplno a bez servítek, i když v mezích slušnosti. Komentuji jen díla, co mě něčím osloví, a nikdy nechválím, co se mi nelíbí. Když je to kritika díla, zajímá mě jen dílo, ne autor.
Pokud mě svým vystupováním osloví autor, a to natolik výrazně, že mám potřebu se k tomu vyjádřit, nemluvila bych o kritice. Je to prostě moje vnímání a můj postoj vyjádřený způsobem, který je mi blízký - slovem. Chápu, že to každému nevoní. Nečekala jsem, že tohle dílko každý pochopí, a už vůbec ne, že s ním každý bude souhlasit. Ale jsme na literárním serveru a nevidím v tom nic nepatřičného.
Co se týče vulgarit v poezii, naprosto souhlasím, také je nemám ráda a myslím, že jsem je nikdy jindy nepoužila. Ale v tomto případě jednoduše mají své místo, jsou prostředkem, nikoli cílem, a byly potřeba... A fakt tady musí mít každá básnička vyšší cíl? :)
Pokud mě svým vystupováním osloví autor, a to natolik výrazně, že mám potřebu se k tomu vyjádřit, nemluvila bych o kritice. Je to prostě moje vnímání a můj postoj vyjádřený způsobem, který je mi blízký - slovem. Chápu, že to každému nevoní. Nečekala jsem, že tohle dílko každý pochopí, a už vůbec ne, že s ním každý bude souhlasit. Ale jsme na literárním serveru a nevidím v tom nic nepatřičného.
Co se týče vulgarit v poezii, naprosto souhlasím, také je nemám ráda a myslím, že jsem je nikdy jindy nepoužila. Ale v tomto případě jednoduše mají své místo, jsou prostředkem, nikoli cílem, a byly potřeba... A fakt tady musí mít každá básnička vyšší cíl? :)
29.06.2016 - 00:08
"Maximalni kritika?"
Vulgarita mi v poezii nevoni, i kdyz sem si celkem sedla. Jinak je to chrstnuti vodou nekam do prazdna (neco jako kdyz jsem kdysi psal papouska Aru). Nevidim v tom zadny vyssi cil krome vypsani se.
Kazdopadne kazdy ma pravo vyjadrit svuj nazor (s tim plne souhlasim) KAZDY (vcetne protistrany) /snad nemam moc preklepu, aby zas nekteri |tim nemyslim tebe| zase nemeli orgasmy.../
Vulgarita mi v poezii nevoni, i kdyz sem si celkem sedla. Jinak je to chrstnuti vodou nekam do prazdna (neco jako kdyz jsem kdysi psal papouska Aru). Nevidim v tom zadny vyssi cil krome vypsani se.
Kazdopadne kazdy ma pravo vyjadrit svuj nazor (s tim plne souhlasim) KAZDY (vcetne protistrany) /snad nemam moc preklepu, aby zas nekteri |tim nemyslim tebe| zase nemeli orgasmy.../
28.06.2016 - 23:55
Yana: Jak se říká, na hrubý pytel hrubá záplata. Ale nikomu svůj pohled nevnucuji, já to tak vidím a stojím si za tím, ale to je můj názor. Doufám, že se příště potkáme u něčeho veselejšího a fakt mého :).
28.06.2016 - 23:52
Eleanthir: Ono to je trošku jinak, hovna nejsou z mojí hlavy. Akorát jsem netušila, že jde zpětně mazat komentáře na chatu, ale to je fuk :). Rozhodně mě nic neobtežuje, ani si nikoho neblokuju a tak podobně... A dík za názor :).
28.06.2016 - 22:19
No, celkem síla, podle reakcí tě někdo tady inspiroval(to není dotaz), obdivuju když někdo dokáže napsat něco takhle drsnýho až hnusnýho(to není kritika), možná bych si myslela totéž, ale nedokázala bych to takhle vyjádřit, asi to sedí jak prdka na nočník, skoro chudák kdo tě takhle inspiroval
28.06.2016 - 21:30
Nechápu, proč by to měly být nutně hovna. Pokud Tě obtěžuje někomu poradit nebo si jej jen vyslechnout, dej mu to najevo, ale sama mu tím dáš taky najevo, že je Ti ta osoba lhostejná. Pokud nebude mít soudnost a bude mlít dál, alespoň budeš vědět, že je to ignorant... :-)
28.06.2016 - 11:51
Amelie M.: Ano, někdy je zdejší prostředí inspirující :). Ale co jsem chtěla sdělit, jsem sdělila, ať si to každý přebere, jak chce. Tobě dík za pochopení a ocenění :).
28.06.2016 - 11:18
to´s tam rovnou mohla připsat věnování tomu, kdo tě inspiroval ;))) upírat někomu zásluhy na vzniku takového díla není hezké! :D
perfektně uchopené, trefné, skvělá gradace.. poslední sloka je nejmiloulinkatější! :D
tě žeru :D (někdy!) :D
perfektně uchopené, trefné, skvělá gradace.. poslední sloka je nejmiloulinkatější! :D
tě žeru :D (někdy!) :D
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Bard usoplenec : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Vzpomínka
Předchozí dílo autora : O chlapečkovi, co se naučil násobilku
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» řekli o sobě
Dzany řekl o milancholik :Je možné že jsem ovlivněn skupinou Kamelot,kterou poslouchám asi 15 let.Pokud jsem použil nechtěně snad jejich text,nebylo to umyslem.Dzany