28.11.2014 23 1485(24) 0 |
studnice vyschlá
vyhaslá pec
zahrada zimní
opuštěná klec
navěky spící
vězněná v tichu
oáza smrti
v mém jalovém břichu
vyhaslá pec
zahrada zimní
opuštěná klec
navěky spící
vězněná v tichu
oáza smrti
v mém jalovém břichu
Ze sbírky: Na solar
30.01.2016 - 20:14
Amelie M.: Díky, takový to má být, rovnou na solar :).
A co máš proti klec/pec? :O
A co máš proti klec/pec? :O
30.01.2016 - 14:07
tohle tvý dílko mi uniklo :) jaký z toho mám pocit? napadá mě jediné - úderný
hodně dobrá věc.. i když mě trošku brzdí klec/pec :))
hodně dobrá věc.. i když mě trošku brzdí klec/pec :))
30.01.2016 - 11:33
Krásně smutně vyjádřeno. Vzbudilo to ve mě právě ty pocity, které si myslím, že by žena v tu chvíli měla. Žal, smutek, bezmoc a zároveň jakési uzavření se do sebe před světem.
I málo slov může mít velký dopad. A to se zde podařilo.
I málo slov může mít velký dopad. A to se zde podařilo.
21.01.2015 - 14:07
to jsem si ani nevšimla, nojo, no a jsme u toho co jsem navrhla v diskuzi, tuhle báseň bych hned doporučila, akorát myslím, že jsou ženy, které by ji nezkously, třeba ne tady na psancích, ale tak vůbec, těm které se do ní nedovedou vžít by připadala nepochopitelná a přehnaná a těm co by ji mohly naaplikovat na sebe zase moc osobní a styděly by se za takový pocity i když by je v podstatě prožívaly
21.01.2015 - 14:01
Yana: Moc děkuji. Může se to vztahovat na různé situace, to máš pravdu. A muž tyhle pocity asi tak docela nemůže pochopit. Tak jsem ráda, že mi Jalovou okomentovala i první čtenářka :).
21.01.2015 - 13:52
jo, ta je fakt drsná, víš jedna moje známá je po hysterektomii a bere to tak fatálně, tuhle báseň by mohla napsat ona, zhnusená sama sebou, ženou, neženou, já to nevidím tak dramaticky, pak by mohlo být vysvětlení žena, která z nějakého důvodu nemá partnera, nebo stárnoucí žena, ale mně se nejvíce líbí žena, která nemůže mít dítě, každopádně je tam popsáno zoufalství, neskutečně sugestivně
03.01.2015 - 10:34
Sucháč: Opravdu nejsou. Moc děkuji :).
Ryze ženskou báseň komentoval už šestý muž a čtenářky pořád nikde, zvláštní...
Ryze ženskou báseň komentoval už šestý muž a čtenářky pořád nikde, zvláštní...
02.01.2015 - 23:29
Nejsou to pocity vlastní? Pak závidím představivost...a přímočarost...skvělá...
02.01.2015 - 15:54
Orionka: Orionka: Nejsem žena, ale rozumím. Měl jsem kamarádku, co o sobě po jisté operaci mluvila stejně.:-(
02.01.2015 - 14:31
Severak: Asi máš pravdu, i když tam ich forma je z úplně jiného důvodu. Jak to tak po sobě čtu, opravdu je to krutá báseň. Nejvíc mě překvapilo, že se k ní zatím vyjádřili jen muži. Možná kvůli té krutosti, možná náhoda.
02.01.2015 - 14:18
Na těhle básních je nejhorší, že to v citlivějších jedincích vzbudí touhu litovat autora (kterého si ztotožňují s "hrdinou").
28.11.2014 - 18:35
Orionka: forma je "vpoho", k obsahu jsem se vyjádřil. Nic lepšího ze mne již dnes nevypadne, vypadne - li kdy vůbec někdy něco a vůbec . :) Povedla se více než je zdrávo. :)
28.11.2014 - 16:52
Já se porozumět snažím, ale chtít zasáhnout a nechtít se dotknout.... trochu mi to zavařilo mozek. O nikom určitém nepíšeš, tak nikoho určitého neraníš, a když chceš obecně zasáhnout, tak se ti to tím spíše podaří, ne? (Asi bych se měl jít taky opít.)
28.11.2014 - 16:03
Jiří Turner: Píšeš v hádankách, tohle mi nedělej :). K obsahu a formě by nebylo nic? :)
28.11.2014 - 15:54
Nebýt ženou, šel bych se opít, nebýt mužem, byl bych ženou... a šel bych se opít. Jsem mužem a jdu se opít.
Tohle mi nedělej...:)
Tohle mi nedělej...:)
28.11.2014 - 15:29
puero: Až teď čtu pořádně, to tvoje nebýt mužem jsem přehlídla, promiň. No já jednak myslím, že můžeš těžko tvrdit, že víš, co bys cítil jako žena.
Zároveň nemyslím, že by ich forma bránila vcítit se do básně a říct si: to je o mně, jako bych to psala já.
A za třetí - ich forma mi v tomto případě připadá citlivější. Je to ožehavé téma, pro někoho osobně nepříjemné. Ich forma dává možnost nebrat báseň jako útok na sebe, ale jako zpověď někoho jiného.
Prostě chci zasáhnout, přesně téma pojmenovat a uchopit z osobního pohledu, ale nechci nikoho ranit.
Teď jsem se do toho asi trochu zamotala, snad rozumíš :).
Zároveň nemyslím, že by ich forma bránila vcítit se do básně a říct si: to je o mně, jako bych to psala já.
A za třetí - ich forma mi v tomto případě připadá citlivější. Je to ožehavé téma, pro někoho osobně nepříjemné. Ich forma dává možnost nebrat báseň jako útok na sebe, ale jako zpověď někoho jiného.
Prostě chci zasáhnout, přesně téma pojmenovat a uchopit z osobního pohledu, ale nechci nikoho ranit.
Teď jsem se do toho asi trochu zamotala, snad rozumíš :).
28.11.2014 - 15:11
puero: Dík za názor. Já to chápu jako výsostně ženskou báseň, vůbec mě nenapadlo, že by ji na sebe mohl vztáhnout i muž. Jak by tvoje břicho mohlo být jalové? A celé je to v ženském rodě.
Kdybych tam dala "v jalovém břichu", vyznělo by to obecněji, ale zároveň odtažitěji, možná i útočněji, mohlo by se někoho dotknout. Ich forma tomu dává ten úhel pohledu a to vyznění, o které mi šlo, aspoň to tak cítím.
Kdybych tam dala "v jalovém břichu", vyznělo by to obecněji, ale zároveň odtažitěji, možná i útočněji, mohlo by se někoho dotknout. Ich forma tomu dává ten úhel pohledu a to vyznění, o které mi šlo, aspoň to tak cítím.
28.11.2014 - 14:42
Zrovna ta ich forma je to, co z té básničky dělá záležitost někoho určitého a já si pak řeknu, to je fajn, že se mě to netýká. Kdyby tam ich forma nebyla, já bych si jako (nebýt mužem) řekl, jo, to je celé o mně.
Takže by to rozhodně zasáhlo víc, nebýt té ich formy.
Takže by to rozhodně zasáhlo víc, nebýt té ich formy.
28.11.2014 - 11:14
DDD: Moc děkuji. Ten konec je schválně napsaný takhle, aby zasáhl. A ich forma je tam ze stejného důvodu :).
28.11.2014 - 11:02
Víš, tohle je přesně jedna z těch básní, u kterých se mi příčí říct, že se mi líbí. A to znamená, že funguje. Je bezvadně napsaná, výborně zvolená slova, jen konec je na můj vkus snad až příliš přímočarý. Nevím ale, jak jinak bych to napsal. Oslovila a to hodně. Povedla se ti.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jalová : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Advent
Předchozí dílo autora : Jak chudý odborář ke korytu přišel